Pim biedt heel duidelijke trainingen aan die focussen op een bepaalde communicatie-uitdaging binnen een specifieke sector. Ontdek ze hieronder.

Elke training duurt
vier uur en biedt duidelijke en haalbare communicatietips. Met humor en zonder nonsens. Uiteraard kan je kan ook je eigen uitdagingen voorleggen.

Liever een
korte en duidelijke uiteenzetting of persoonlijke een-op-een-sessie? Kan perfect, want duidelijkheid is mijn missie.

  • In deze wereld zijn er veel solo-ondernemers, freelancers en persoonlijkheden met communicatievragen.

    Pim wil graag dat iedereen duidelijk communiceert - groot, klein en alles ertussenin. En dat vergt een heel persoonlijke aanpak.

    Daarom kan je vanaf nu een heel duidelijke een-op-een training boeken met Pim.

    Een halve dag? Een hele dag? Liever live of online? Training of heel duidelijk advies obv jouw vragen? Het kan en jij kiest.

  • Deze training gaat over de soms moeizame communicatie tussen Developers/IT-Specialisten en hun Klanten/Gebruikers.

    - Enerzijds heb je de gebruiker/klant, die niet altijd beseft wat de developer/IT-specialist eigenlijk doet.
    - Anderzijds is er de klant/gebruiker, die gewoon wil dat de dingen werken (zoals zij of hij het wil).
    - En daartussen heb je de account manager die in de vuurlinie staat.

    Deze opleiding wil zoveel mogelijk inzicht bieden in wat elke partij verlangt. En hoe die desiderata gestroomlijnd kunnen worden.

    Het gaat immers niet over een generatiekloof, niet over een gebrek aan kennis van zaken, niet over je klant niet willen geven wat zij of hij verlangt.

    … Maar het gaat over twee (of meer) partijen die elk een compleet andere taal spreken.

  • Hoe kan je er voor zorgen dat jouw potentiële kopers en huurders, geduldiger worden?
    Wat is het belang van één rechtstreeks (online) aanspreekpunt?
    Waarom is - zeker voor vastgoedmakelaars - blijven groeien op sociale media belangrijker dan snel groeien met allerhande weggeefacties?


    Negen jaar communicatie ervaring binnen de immosector hebben Pim veel bijgebracht over menselijke communicatie.

    Je hebt een gamma aan communicatietools, een hoop regelgeving en een snel veranderende omgeving (zeker binnen een stedelijke setting).


    De gratis schatting. Waarom staat kosteloos gelijk aan waardeloos?
    Wat is het belang van emotie bij jouw clienteel en hoe speelt dit in jouw voordeel?

    Bovenstaande zijn maar een aantal elementen die Pim graag met jou als vastgoedmakelaar deelt, tijdens deze hele duidelijke communicatietraining.

  • Deze universele training gaat over wat ‘duidelijkheid’ kan opbrengen. Zowel binnen jouw bedrijf als naar de buitenwereld toe. Want het gaat niet alleen over heldere taal op je website.

    Het uitgangspunt is dat als jouw bedrijf duidelijk en eenvoudig communiceert, je zo laat merken dat je je klanten waardeert en weet wat hun vragen zijn. Dat is immers een van de sleutels tot groei.

    Wat is duidelijkheid?
    Hoe ga je om met online en offline klachten?
    Hoe communiceer je duidelijk over gevoelige thema’s (culturele verschillen, gender, zwarte piet, dataprivacy, …) en waar trek je de grens?
    Hoe kan duidelijkheid een intrinsiek deel worden van je communicatiestrategie? En wat zijn de voordelen daarvan op lange termijn?
    Waarom zijn jouw klanten tegenwoordig ‘eigenwijs’ en daarom gevoeliger voor duidelijke en pragmatische communicatie?
    Wat is het laaghangend fruit binnen jouw communicatie?
    Wat is ‘proactieve empathie’?

    Dit zijn een aantal vragen waarvan Pim graag de antwoorden met jou wil delen tijdens deze duidelijke communicatietraining.

  • Wil je meer weten over wat duidelijke communicatie voor jouw collega’s of sectorgenoten kan betekenen? Pim weet raad.

    Binnen een tijdspanne die jij kiest, legt Pim uit wat het belang is van praktische, intelligente en menselijke communicatie. Steeds met concrete tips.

    Wil je ook een concrete communicatie uitdaging, die eigen is aan jouw sector, behandelen? Ook dat kan.

Interesse in een duidelijke training?
Lang, kort of op jouw maat?
Contacteer Pim.