Pim geeft advies over wat duidelijker en eenvoudiger kan in jouw bedrijfscommunicatie, en helpt je met de integratie ervan.
Dit kan aan de hand van een samenwerkingstraject (zie onder) of met een training.
Gefundeerd op 10+ jaar communicatie-ervaring in o.m. vastgoed, financiën en verzekeringen, advocatuur, maritieme logistiek en de automobielsector.
Met toepassing van principes uit de neuromarketing en gewoon gezond verstand.
-
Pim bekijkt in detail je communicatietools en -processen. Enkele voorbeelden.
Sta je open voor een vlotte dialoog en interactie met je (potentiële) klant?
Is een bepaalde knop op je website wel slim genoeg geplaatst?
Staat er in je laatste social media-post een zin die actie doet ondernemen?
Hoe reageer je op klachten? Wat is het proces?
Is de verpakking van jouw product afgestemd op de gebruiker?
De analyse van je communicatietools en processen gebeurt op basis van het DESK-principe: duidelijkheid, eenvoud, snelheid en klantvriendelijkheid. Deze specifieke methode werd door Pim uitgedacht om een functionele analyse van jouw communicatie te maken.
-
In veel gevallen is het aanpassen van iets wat al bestaat, meer dan voldoende.
Je hoeft bijvoorbeeld geen volledig nieuwe website te laten bouwen - vaak volstaat een technische en/of inhoudelijke bijsturing.
We adviseren ook louter oplossingen die haalbaar en werkbaar zijn. Het is immers belangrijk dat het ook voor jou duidelijk is en blijft.
Tot slot meten we het resultaat, als kers op de taart.
Zeker wanneer het fout gaat. Als er een probleem is, spreken mensen liever met andere mensen die luisteren en respons geven - en niet met chatbots.
Je kan bijvoorbeeld een mooie brochure publiceren met de perfecte ‘call to action’... Als jouw collega’s evenwel niet duidelijk communiceren naar de klanten, haakt je cliënteel op termijn toch af.
Daarom sluit Pim elk traject af met een op maat gemaakte presentatie. Dit om jou en je collega’s bewust te maken van enerzijds jullie eigen communicatie en anderzijds het belang van duidelijke en eenvoudige communicatie binnen de context en de ambities van je bedrijf.
Verkies je een duidelijke training zonder een traject? Dat kan. Klik hier.
De menselijke factor is belangrijk het allerbelangrijkste.
Wat kan Pim?
Het anders bekijken
Je communicatietools laten bekijken door iemand die niets van jouw product of dienst kent? En die je kan vertellen of jouw boodschap echt overkomt naar mensen buiten jouw bedrijf? Mail Pim.
Adviseren
Is je communicatie duidelijk genoeg zodat mensen klant willen worden (en blijven)? Pim geeft je graag advies over hoe je kan bijschaven en groeien.
(Leren) Integreren
Jij concentreert je fulltime op je bedrijf. Daarom staat Pim je graag bij als je het advies in jouw communicatie wil integreren - van een duidelijk samenwerkingstraject tot een duidelijke training.